И арпаџикот од Бразда во изборна кампања!
Објавено во Рецензии
on 7 - 03 - 2016 Автор: Александар Писарев[Рецензија: По посетата на Груевски решено барањето на земјоделците од Чучер Сандево за продажба на арпаџик]
Текстот е инспириран од „парадата“ што претседателот на ВМРО-ДПМНЕ, Никола Груевски, заедно со неколкумина членови на Владата, ја направи во општината Чучер – Сандево. Написот ги доведува во заблуда граѓаните дека желбите што му ги прочитаа на Груевски за време на претставата, тој може им да ги исполни веднаш, иако е јасно дека тоа не е во негова надлежност.
Текстот, фактички, ја идентификува владејачката партијата со државата, покажувајќи дека оваа партија и нејзиниот лидер се над институциите и автократски ги решават проблемите на самото место. Ова се прави уште во самиот наслов:
„По посетата на Груевски решено барањето на земјоделците од Чучер Сандево за продажба на арпаџик.“
Тоа не е точно, бидејќи ништо не е решено. Процедурата за решавање е долга и мачна. А, нејасно е и дали замјоделците вооопшто имат поднесено вакво барање?
Линк до оригиналниот напис: По посетата на Груевски решено барањето на земјоделците од Чучер Сандево за продажба на арпаџик
Датум и време на објавување: 02.03.2016, 10:33
Датум на рецензирање: 03.03.2016
Рецензент: Александар Писарев
ГРУЕВСКИ ИМА РЕШЕНИЕ ЗА СÈ
Написот го величи ликот и делото на претседателот на ВМРО-ДПМНЕ, а на целиот настан му е дадена театрална димензија во која главниот „актер“ е лидерот на партијата. Се истакнуваат авторитетот и моќта на Груевски да ги решава проблемите во миг и со еден потег.
„По посетата на Груевски решено барањето на земјоделците од Чучер Сандево за продажба на арпаџик. Земјоделците ќе може непречено да го продаваат својот производ.“
Потоа во текстот на долго и на широко се раскажува за „изнајденото решение“. Се редат изјави на претставници од Министерството за земјоделство и од Агенцијата за финансиска поддршка во земјоделството и руралниот развој, во кои се објаснува дека „за добивање на потребната декларација и регистрација на семенскиот материјал ќе биде потребно формирање на земјоделска задруга која што во првите години нејзината работа ќе биде финансиски поткрепена и поддржана од Владата.“ По тоа следува заклучокот:
„Земјоделците презадоволни од постигнатото решение кое за нив ќе преставува надминување на голем проблем.“
Но, каде се во текстот земјоделците? Во написот не е дадена ниту една изјава на селаните од „Бразда и околните места“, за да можат читателите да се уверат дека тие навистина биле пресреќни од ваквиот „расплет“!
КУПУВАЊЕ ГЛАСОВИ
Исто така, треба да се каже и дека производството и прометот на семенскиот матерјал, во овој случај семе за кромид – арпаџик, е строго регулирано и според меѓународното и според домашното законодавство. Тоа подразбира сложена и долга процедура за негово регистрирање и за пуштање во продажба, испитување во овластена лабораторија, тестирање на терен.
Значи, ниту Груевски, ниту неговиот тим никако не можеле проблемот да го решат веднаш, на самото место. Особено зашто воопшто не знаеме дали земјоделците поднеле барање до надлежната институција да им се сертифицира семенскиот матерјал и дали претходно ги направиле сите потребни процедури и тестирања на терен.
Еден професионално сработен текст треба да ги информира читателите непристрасно и дистанцирано од политичките субјекти, да објавува точни информации и да не прикрива суштински податоци, вели Кодексот на новинарите ( член 1 и член 14). Но, оваа објава го прави токму спротивното. Таа нема информативна, туку пропагандна улога и целосно е ставена во функција на предизборно „купување“ гласови за владејачката партија.
Оваа рецензија е изработена во рамките на Проектот на УСАИД за зајакнување на медиумите во Македонија – Компонента Сервис за проверка на факти од медиумите, имплементирана од Метаморфозис. Рецензијата e овозможенa сo поддршка на Американската агенција за меѓународен развој (УСАИД). Содржината на рецензијата е одговорност на авторот и не ги одразува ставовите на Метаморфозис, УСАИД или Владата на САД. За повеќе информации за работата на УСАИД во Македонија, ве молиме посетете ги веб-страницата (http://macedonia.usaid.gov) и Фејсбук-страницата на УСАИД (www.facebook.com/USAIDMacedonia).
ИНФОГРАФИК
ВИСТИНИТОСТ
има факти
точни наводи
делумно
ИЗВОРИ НА ИНФОРМАЦИИ
има евидентирани извори
официјални
релевантни
повеќе извори
еднострани
СЕОПФАТНОСТ
несеопфатнo
прикриени информации
ПРИСТРАСНОСТ
делумно прикажува вистина
извртување на вистина (спин)
лажни информации
наклонетост
политичка пристрасност
КОМЕНТИРАЊЕ
има коментаторски елементи
интегрирано со фактите
ПЛАГИЈАТ
оригинално дело
ненаведен автор
КВАЛИТЕТ НА НАСЛОВОТ
дезинформира
некреативен
несензационален
несоодветен
јасен
ФОТОГРАФИЈА
има
соодветна
ни манипулира ни информира - ставена е само како илустрација
ненаведен автор(извор)
ГОВОР НА ОМРАЗА
нема навредлив говор
нема говор на омраза
не потикнува на насилство
не дискриминира
УРЕДЕН ЗА ВЕБ
читлив
солидни мултимедијални елементи
нема контекстуални линкови
стилски уреден
неповрзан со тагови