verifikimiifakteve.mksitemap
verifikimiifakteve.mksitemap

Рецензија: Џорџ Сорос стана сопственик на Млекара Битола?!

on 9 - 02 - 2015       
Овој напис го има и на: Албански

02052015-KapitalSorosMlekar-crop-resize

 

Стереотипите се непријател на доброто новинарство. Во текстов е занемарено ова предупредување и потклекнато е пред еден од стереотипите што доминираат во медиумски исконструираната реалност кај нас, оној за милијардерот и филантроп Џорџ Сорос. Со тоа е изместен фокусот на сторијата и наместо сторија за придобивките од оваа наводна финансиска зделка, на публиката ѝ се нуди стереотипизирана содржина.

02052015-KapitalSorosMlekarЛинк до оригиналниот напис: Џорџ Сорос стана сопственик на Млекара Битола?!

Датум и време на објавување: 03.02.2015, 15:11

Датум на рецензирање: 06.02.2015

Рецензент: Зоран Бојаровски

Наместо авторот на содржината да се позанимава посеризоно со вистинитоста на сторијата за компанија која ни е тука, во соседството, тој ни ги пренесува шпекулациите од некој друг медиум. Навистинна, дали е потребно којзнае каква креативност за да се сетите дека можете да свртите телефон во Битола и да добиете информација од прва рака. Или, од компанијата од Србија, во чија сопственост е мнозинскиот пакет акции на битолската млекарница.

Но, наместо тоа, наместо сеопфатност на пристапот, авторите се задоволиле со тоа да ја пренесат информацијата од медиум од соседството, а да се задоволат со истакнување на контроверзиите и на стереотипите за Џорџ Сорос, кои, во принцип, ги креираат медиумите блиски до актуелната владејачка гарнитура.

За жал, заради овој тип подвладување на стереотипите, оваа медиумска содржина нѐ упатува на анализата Медиумите треба да го препознаат профилирањето“, на професорката Мирјана Најчевска, која предупредува:

„По дефиниција, профилирањето значи употреба на одредени карактеристики или обрасци на однесување и на постапување, за генерализирање, обопштена оценка за одредена личност. Од едната страна на профилирањето е индивидуата која се сместува во одредена рамка, а од другата страна е оној кој го дефинира сопственото однесување кон таа индивидуа, токму врз основа на рамката во која е сместена.“

Понатаму во анализата се елаборира дека профилирањето е непосредно поврзано со етикетирање и/или стигматизирање и дека симплифицирањето на карактеристиките што ја определуваат одредена личност, а што често се базира на стереотипи, ја отвора вратата на предрасудите и на дискриминацијата или говорот на омраза.

Тоа, овој медиум, со ваков текст, не го препознал.

 


Оваа рецензија е изработена во рамките на Проектот на УСАИД за зајакнување на медиумите во Македонија – Компонента Сервис за проверка на факти од медиумите, имплементирана од Метаморфозис. Рецензијата e овозможенa сo поддршка на Американската агенција за меѓународен развој (УСАИД). Содржината на рецензијата е одговорност на авторот и не ги одразува ставовите на Метаморфозис, УСАИД или Владата на САД. За повеќе информации за работата на УСАИД во Македонија, ве молиме посетете ги веб-страницата (http://macedonia.usaid.gov) и Фејсбук-страницата на УСАИД (www.facebook.com/USAIDMacedonia).

ИНФОГРАФИК

infoVistinitostВИСТИНИТОСТ

не може да се утврди точноста на наводите

не може да се утврди веродостојноста на наводите

infoVistinitostИЗВОРИ НА ИНФОРМАЦИИ

има евидентирани извори

неофицијални

нерелевантни

1 извор

еднострани

infoVistinitostСЕОПФАТНОСТ

несеопфатнo

infoVistinitostПРИСТРАСНОСТ

не може да се утврди

нема извртување на вистина (спин)

нема лажни информации

не аплиактивно

infoVistinitostКОМЕНТИРАЊЕ

нема коментаторски елементи

infoVistinitostПЛАГИЈАТ

оригинално дело

наведен автор

infoVistinitostКВАЛИТЕТ НА НАСЛОВОТ

некреативен

сензационален

несоодветен

тенденциозен

infoVistinitostФОТОГРАФИЈА

има

соодветна

манипулира

ненаведен автор(извор)

infoVistinitostГОВОР НА ОМРАЗА

нема навредлив говор

нема говор на омраза

не потикнува на насилство

не дискриминира

infoVistinitostУРЕДЕН ЗА ВЕБ

читлив

солидни мултимедијални елементи

нема контекстуални линкови

делумно стилски уреден

неповрзан со тагови

Претплатете се за најнови вести