verifikimiifakteve.mksitemap
verifikimiifakteve.mksitemap

Рецензија: Македонија има потенцијал за атрактивна туристичка дестинација

on 1 - 08 - 2014       

FireShot-Screen-Capture-016-МРТ-www_mrt_com_mk_node_12232-crop-resize

Да се напише јасна и интересна вест не секогаш е така лесно како што изгледа. Во новинарството клучниот збор е комуникација. Таа ја подразбира пораката која сакаме да ја соопштиме и која треба да биде точна, кратка, јасна и содржајна, како и да ја пренесе најважната информација без празна фразеологија.

Настанот, кој медиумот се обидел да го опише, е од поширок јавен интерес, бидејќи се работи за посетата на генералниот секретар на Светската туристичка организација на Македонија. Во овој новинарски производ, обидот да се пренесат неговиите пораки и впечатоци од посетата не е успешен.

FireShot Screen Capture #016 - 'МРТ' - www_mrt_com_mk_node_12232Линк до оригиналниот напис: Македонија има потенцијал за атрактивна туристичка дестинација

Датум и време на објавување: 29.07.2014, 19:09

Датум на рецензирање: 30.07.2014

Рецензент: Александар Писарев

 

КАДЕ СЕ ГРЕШКИТЕ ?

Не е одговорено на петте основни прашања кои ја сочинуваат веста, кој, што, кога, како… Освен што дознаваме дека се работи за генералниот секретар на Светската туристичка организација, нема информација ни кога, ни зошто дошол, ни каде сѐ бил низ Македонија, кој му бил домаќин, што порачал, што сé треба Македонија да направи за да ги искористи потенцијалите за кои се зборува во насловот како најава на текстот: „Македонија има потенцијали за атрактивна туристилка дестинација“.

Насловниот блок, кој треба да ја продаде темата и да го натера читателот да го прочита текстот, повеќе личи на недовршена мисла, политички говор или фраза извлечена од семинарска работа „Македонија има потенцијал“… Сличен е и поднасловот, кој е бирократски и протоколарен: „Генералниот секретар не ги крие импресиите стекнати во земјава“ .

 

КОИ СЕ ИМПРЕСИИТЕ ?

Од неговите импресии, пренесени од медиумот, дознаваме само дека бил на некое место за кое малкумина слушнале и дека во тој момент посакал целиот свет да е со него: „Растргнат сум меѓу две чувства. Едното дека посетив место за кое малкумина слушнале и второто што посакав во тој момент целиот свет да биде со мене.“

За читателот останува енигма каде тоа бил генералниот секретар и со што толку многу бил фасциниран од тоа место.

Неповрзаните мисли и реченици, кои не се во контекстот на најавените „импресии“ и „потенцијали“ на македонскиот туризам продолжуваат понатаму. „Европски феномен е бројот на домашните туристи да опаѓа, а да расте бројот на странски гости“. Следната констација, иако е точна, како да е „падната од небо“ и нема директна врска со Македонија и со посетата на генералниот секретар: „Бројот на авионските несреќи ќе влијае на глобалнит туризам. Според него, ќе отвори прашања кај самите авиопревозници да ги ревидираат регулативите… како и цените за некои поспецифични дестинации“.

 

ПРОПУШТЕНА ШАНСА

Пропуштена е извонредна новинарска шанса за добар прилог. Авторот имал пред себе соговорник кој многу добро ја разбира новинарскта професија и можел да го искористи за да направи квалитетен и јасен новинарски производ кој се однесува на проблемите и перспективите на македонскиот туризам. Вака, се добива впечаток дека воопшто немал директен контакт со соговорникот, туку можеби пишувал врз база на некакво конфузно и неадекватно презентирано соопштение, или записнички материјал кој е донесен во редакцијата, па уредникот му го дал на новинарот да го презентира, а овој тоа невешто го направил, бидејќи не бил на настанот.

Генералниот секретар Талеб Рафаи пренел јасни и многу содржајни праки што сé треба да направи Македонија за да стане атрактивна туристичка дестинација (Охрид заслужува да биде меѓу најпознатите туристички дестинации во светот). Тој одржал и предвање на Факултетот за туризам во Охрид и дал конкретни насоки како да се унапреди туризмот во Охрид (Генералниот секретар на Светска туристичка организација одржа предвање на ФТУ). Ја промовирал и идејата Охрид и Дубровник да се поврзат како туристички дестинации (Охрид заедно со другите центри да се впушти во лов на туристи).


Оваа рецензија е изработена во рамките на Проектот на УСАИД за зајакнување на медиумите во Македонија – Компонента Сервис за проверка на факти од медиумите, имплементирана од Метаморфозис. Рецензијата e овозможенa сo поддршка на Американската агенција за меѓународен развој (УСАИД). Содржината на рецензијата е одговорност на авторот и не ги одразува ставовите на Метаморфозис, УСАИД или Владата на САД. За повеќе информации за работата на УСАИД во Македонија, ве молиме посетете ги веб-страницата (http://macedonia.usaid.gov) и Фејсбук-страницата на УСАИД (www.facebook.com/USAIDMacedonia).

ИНФОГРАФИК

infoVistinitostВИСТИНИТОСТ

има факти

не може да се утврди точноста на наводите

не може да се утврди веродостојноста на наводите

infoVistinitostИЗВОРИ НА ИНФОРМАЦИИ

има евидентирани извори

официјални

релевантни

1 извор

еднострани

infoVistinitostСЕОПФАТНОСТ

несеопфатнo

прикриени информации

infoVistinitostПРИСТРАСНОСТ

делумно прикажува вистина

нема извртување на вистина (спин)

не може да се утврди

не аплиактивно

infoVistinitostКОМЕНТИРАЊЕ

нема коментаторски елементи

infoVistinitostПЛАГИЈАТ

оригинално дело

наведен автор

infoVistinitostКВАЛИТЕТ НА НАСЛОВОТ

информира

некреативен

несензационален

несоодветен

нејасен

infoVistinitostФОТОГРАФИЈА

има

несоодветна

ни манипулира ни информира - ставена е само како илустрација

ненаведен автор(извор)

infoVistinitostГОВОР НА ОМРАЗА

нема навредлив говор

нема говор на омраза

не потикнува на насилство

не дискриминира

infoVistinitostУРЕДЕН ЗА ВЕБ

средно читлив

солидни мултимедијални елементи

нема контекстуални линкови

делумно стилски уреден

неповрзан со тагови