Рецензија: Голем оглас: Владата вработува 180 работници – плата до 20.000 денари
Објавено во Рецензии
on 19 - 09 - 2014 Автор: Владимир МирческиКој е ќарот за публиката во едноставното „копи-песјтирање“ на огласите на разните државни институции по медиумите и потоа, без срам и перде, нивно претставување како некаква си новинарска информација? Одговорот е: речиси никаков. Недозволиво е комерцијалните огласи, па макар и за вработување во државната администрација – актуелната „работа од сништата“ во земјава, да се наоѓаат во деловите каде (треба да) има вистински новинарски производи со сите нивни карактеристики кои ги одвојуваат од останатите четива и платени реклами.
Линк до оригиналниот напис: Голем оглас: Владата вработува 180 работници – плата до 20.000 денари
Датум и време на објавување: 16.09.2014, 10:40
Датум на рецензирање: 18.09.2014
Рецензент: Владимир Мирчески
МЕДИУМСКО СЛУГУВАЊЕ ЗА ЧИСТО ВЛАДИНИ ИНТЕРЕСИ
Изненадува целосното отсуство на какво било новинарско ангажирање во текстот. Како што напоменав, во овој случај имаме само копирање на владин оглас и негово вметнување под општата категоризација „бизнис“. Ова остава сомнеж дека можеби во позадина е некаква комерцијална зделка, односно платен оглас. Прашањето е ако е реклама, зошто тоа јасно не е наведено? Ако пишуваше ЕПП, тогаш ќе немаше проблем, но вака се создава впечаток дека на јавноста ѝ се нуди нешто како новинарски продукт, иако е без „н“ од новинарство во себе, кој, сепак, во основа е класична реклама.
„Треба да постои разграничување меѓу рекламирањето и новинарскиот текст со илустрацијата“ – член 6 од Кодексот на новинари.
Ако ја разгледаме другата варијанта – дека, сепак, е информација која нема врска со реклама, пак наидуваме на проблем. Не може, барем во нормално новинарство, само да се напише, или ако сакате препише, дека владата ќе вработува дури 180 лица и тоа со бомбастично најавена плата до 20.000 денари, а притоа да нема ниту минимален обид да се расчепка суштината на приказната – за што ќе се прима оваа силна бројка административци во Секретаријатот за спроведување на рамковниот договор, што ќе работат тие луѓе, колку се вработени во изминатиот период… Ова се само главните прашања кои чекаат на новинарска посветеност, бидејќи потоа сами по себе се загатнуваат наредните теми: колку ќе се оптовари буџетот, колкумина вкупно работат во овој секретаријат, има ли реална потреба од нив итн. Секако, ама и очекувано за ваквите видови написи, не е прикажан никаков интерес да се побара нешто повеќе од она што на тацна го сервира владата, згора дополнето со линк до официјалната интернет страница на надлежниот орган. Што е ова ако не медиумско слугување за чисти интереси на владата, која си добива дополнителен публицитет за своите политики, без какви било плус прашања отстрана. Апсолутно неприфатливо.
Сајтовите на државните институции се сервиси за граѓаните – своевидна дигитална огласна табла, а медиумите се тие кои треба навремено, објективно и вистинито да информираат, меѓу другото, и за потезите и ефектите на владините мерки, како што се, на пример, државните вработувања.
Оваа рецензија е изработена во рамките на Проектот на УСАИД за зајакнување на медиумите во Македонија – Компонента Сервис за проверка на факти од медиумите, имплементирана од Метаморфозис. Рецензијата e овозможенa сo поддршка на Американската агенција за меѓународен развој (УСАИД). Содржината на рецензијата е одговорност на авторот и не ги одразува ставовите на Метаморфозис, УСАИД или Владата на САД. За повеќе информации за работата на УСАИД во Македонија, ве молиме посетете ги веб-страницата (http://macedonia.usaid.gov) и Фејсбук-страницата на УСАИД (www.facebook.com/USAIDMacedonia).
ИНФОГРАФИК
ВИСТИНИТОСТ
има факти
точни наводи
веродостојни наводи
ИЗВОРИ НА ИНФОРМАЦИИ
има евидентирани извори
официјални
нерелевантни
1 извор
еднострани
СЕОПФАТНОСТ
ова не е вест, туку оглас
можеби се прикриени информации
ПРИСТРАСНОСТ
не може да се утврди
не може да се утврди
нема лажни информации
нема новинар во оваа приказна
политичка пристрасност
КОМЕНТИРАЊЕ
нема коментаторски елементи
ПЛАГИЈАТ
нема напис, туку реклама
ненаведен автор
КВАЛИТЕТ НА НАСЛОВОТ
и да и не
некреативен
сензационален
јасен
ФОТОГРАФИЈА
има
соодветна
ни манипулира ни информира - ставена е само како илустрација
ненаведен автор(извор)
ГОВОР НА ОМРАЗА
нема навредлив говор
нема говор на омраза
не потикнува на насилство
не дискриминира
УРЕДЕН ЗА ВЕБ
читлив
неквалитетни мултимедијални елементи
има контекстуални линкови
делумно стилски уреден
неповрзан со тагови