Рецензија: Фото: Позната Србинка нуди секс за 150 евра
Објавено во Рецензии
on 31 - 07 - 2014 Автор: Мирослава СимоновскаФотографии преземени од српски веб-страници за ескорт-услуги се користат за создавање медиумски производ кој на ниеден начин не ги исполнува стандардите за „вест-вредност“, како што се информирање, образување или блискост. Така, многу едноставно се губи фокусот од она што медиумот, кој е општествено одговорен и агенда-сетер, може да го користи за да го задоволи јавниот интерес и да стане важен општествен чинител. Од новинарски аспект не можеме да видиме ниту една причина зошто овие фотографии и текст заслужуваат да се најдат во агендата на медиумот, освен сензационализмот.
Една од карактеристиките на медиумите е и да промовираат вредности, да отвораат прашања од јавен интерес (меѓу кои и сексуалната работа, на начин кој ќе продре подлабоко во условите, проблемите, различните перспективи), а не само да го сервираат она за што сметаат дека на поголемиот дел од публиката ќе ѝ биде интересно за читање. Повторно, она што е интересно за читање не значи и дека е од јавен интерес.
Линк до оригиналниот напис: Фото: Позната Србинка нуди секс за 150 евра
Датум и време на објавување: 24.07.2014
Датум на рецензирање: 28.07.2014
Рецензент: Мирослава Бурнс
Точно е дека информацијата за „познатата Сара“, како што се нарекува во напишаното, се појавува на неколку српски медиуми. Со реплицирањето на објавите за сексуалната работа, кои не се доволно обработени (при што медиумот не покажува став во однос на тоа прашање), се отвораат и прашањата со која цел тоа се прави и каква порака се остава на оние на кои текстот им се обраќа. Освен мотивите и тоа дали содржински е оправдан, во текстот не се покажува ниту дека изнесените информации се точни. Со други зборови, не може да се тврди со сигурност дека фотографиите се веродостојни со оглед на тоа што на нив има само разголено женско тело без лик. Тоа не ја исклучува можноста дека некој можеби злоупотребил нечии фотографии. Со ваквиот пристап, во простор кој со новинарскиот кодекс треба да служи за информирање и новинарство, всушност се објавува реклама. Членот 6 од Кодексот налага:
Треба да постои разграничување меѓу рекламирањето и новинарскиот текст со илустрацијата.
Како извор на информацијата се користи сајт на кој некој објавил дека девојката нуди сексуална работа. Такви сајтови постојат многу, па оттука се поставува прашањето дали треба оглас за сексуална работа да се препечатува и да се репродуцира и каков бенефит со тоа медиумот создава кај публиката на која ѝ се обраќа.
Несомнено е дека сензационалистичкиот пристап и во насловот и во содржината на изнесеното немаат намера да доведат до подлабока анализа на состојбите со сексуалната работа, ниту да отворат прашање кое ќе биде од јавен интерес. На крајот на краиштата, не е ниту побарана девојката за која се тврди дека нуди сексуална работа на клиенти како што би требало да се направи во текст со поинаква содржина и намера, на пример доколку новинарот сака да дознае повеќе за условите. Напротив, во конкретниот случај на сеирџиски начин и површно му се пристапува на оглас за сексуална работа.
Тој сензационализам се провлекува од насловот до последниот пиксел на кој е објавен текстот, што се забележува од користената интерпункција, до фотографиите. Кога ги пребаравме фотографиите во опцијата за фото-пребарување на Гугл, тие нѐ одведоа на српски страници за ескорт. Оттука, проверено е дека тие се преземени од такви страници, но прашањето е со која цел и од какви побуди тоа се прави? На нив е претставено разголено тело на девојка, која можеби воопшто не ни сакала тие да се појават во контекстот во кој се појавени. Со други зборови, не може со сигурност да се тврди дали тие фотографии се злоупотребени.
Да се пишува за сексуалната работа и да се отвораат прашања од јавен интерес, несомнено е важно и потребно во нашето општество. Оттука подлабокото анализирање, разговорите со изворите, темелната опсервација на условите за работа и набљудувањето на условите во кои работат сексуалните работници е она што ќе даде поинаков пристап и поинаков светоглед во размислувањата на граѓаните. Во случајот тоа не е направено и е пристапено кон несомнено лесниот и сензационалистички пристап, каде за неколку кликови повеќе се бега од новинарските стандарди за квалитетно четиво.
Оваа рецензија е изработена во рамките на Проектот на УСАИД за зајакнување на медиумите во Македонија – Компонента Сервис за проверка на факти од медиумите, имплементирана од Метаморфозис. Рецензијата e овозможенa сo поддршка на Американската агенција за меѓународен развој (УСАИД). Содржината на рецензијата е одговорност на авторот и не ги одразува ставовите на Метаморфозис, УСАИД или Владата на САД. За повеќе информации за работата на УСАИД во Македонија, ве молиме посетете ги веб-страницата (http://macedonia.usaid.gov) и Фејсбук-страницата на УСАИД (www.facebook.com/USAIDMacedonia).
ИНФОГРАФИК
ВИСТИНИТОСТ
има факти
не може да се утврди точноста на наводите
не може да се утврди веродостојноста на наводите
ИЗВОРИ НА ИНФОРМАЦИИ
има евидентирани извори
неофицијални
нерелевантни
1 извор
СЕОПФАТНОСТ
несеопфатнo
можеби се прикриени информации
ПРИСТРАСНОСТ
не може да се утврди
не може да се утврди
не може да се утврди
не аплиактивно
КОМЕНТИРАЊЕ
нема коментаторски елементи
ПЛАГИЈАТ
не може да се одреди
наведен автор, ненаведен извор
КВАЛИТЕТ НА НАСЛОВОТ
не информира
некреативен
сензационален
несоодветен
јасен
ФОТОГРАФИЈА
има
несоодветна
манипулира
ненаведен автор(извор)
ГОВОР НА ОМРАЗА
нема навредлив говор
нема говор на омраза
не потикнува на насилство
не дискриминира
УРЕДЕН ЗА ВЕБ
средно читлив
неквалитетни мултимедијални елементи
нема контекстуални линкови
делумно стилски уреден
неповрзан со тагови