Подгответе се – „в петок“ почнува викендот!
Објавено во Рецензии
on 25 - 07 - 2016 Автор: Владо Ѓорчев
[Рецензија: Пророштво од кое ќе ви се заледи крвта – Eве што мора да направите во петок]
Текстови во кои има приказни за тоа што предвиделе бајачите и јасновидците се појавуваат речиси постојано во македонските медиуми. Тоа, пак, најверојатно, покажува и до кое дереџе ни е дојдено новинарството, кога главните теми ни се баба Ванѓа, Нострадамус, Иван исцелителот, јасовитката Клеопатра… Можеби текстот, кога ќе го видите насловот, ќе ви биде атрактивен за читање, но ако помислите дека има уште нешто интересно во него, ќе се излажете.
Линк до оригиналниот напис: Пророштво од кое ќе ви се заледи крвта – Eве што мора да направите во петок
Датум и време на објавување: 23.07.2016
Датум на рецензирање: 25.07.2016
Рецензент: Владо Ѓорчев
СУЕВЕРИЕТО КАКО МАМКА ЗА КЛИКНУВАЊЕ
Дури и небулозно е да се каже дека ваквите текстови немаат никаква врска со вистината, објективноста, содржајноста, туку се само четива без поголема важност, кои се пласираат со бомбастични наслови заради повеќе кликнувања. Тоа публиката во голем дел го препознава. Но, секогаш има една група читатели кои се „лепат“ на вакви текстови. Што да се прави тогаш кога има борба за кликнувања и за заинтересирана публика? Едноставно, ако не може целосно да исчезнат ваквите текстови, барем да се појавуваат сѐ поретко, односно барем да се објавуваат текстови од предвидување на баба Ванѓа што се остварило.
Откако постои новинарството, јасновидците се интересни и за медиумите и за народот. Тоа е и разбирливо затоа што секој има желба да ја дознае иднината. Поради тоа, речиси секојдневно можат да се прочитаат и да се слушнат разно-разни претскажувања за тоа кој ќе победи на избори, кој политичар ќе има подем, а кој пад во својата кариера, каква година ја очекува државата, дали ќе се подобри економската состојба, дали ќе се реши спорот за името, итн. Тоа, можеби, на моменти е забавно, но сè додека не се претера.
ПОМИНАТА ЦРВЕНАТА ЛИНИЈА
Овде токму тоа е и најголемиот проблем. Помината е црвената линија на добриот вкус.
Што се сака да се постигне со ова четиво? Да се исплаши народот? По реакциите на социјалните мрежи, се гледа дека луѓето не се баш исплашени, туку, богами, уживаат во летото, по плажи и во барови. Значи текстот не постигнал ефект на страв, што е добро.
Сепак, ова не смее да се случува во медиумите до оваа мера. Така само се вулгаризира новинарскиот простор и се загадува со небитни и со штетни работи. И на крај, за оние уплашените: Ништо нема да се случи в петок, а ако се случи… Тогаш следниот текст нека биде за успесите на Баба Ванѓа.
Оваа рецензија е изработена во рамките на Проектот на УСАИД за зајакнување на медиумите во Македонија – Компонента Сервис за проверка на факти од медиумите, имплементирана од Метаморфозис. Рецензијата e овозможенa сo поддршка на Американската агенција за меѓународен развој (УСАИД). Содржината на рецензијата е одговорност на авторот и не ги одразува ставовите на Метаморфозис, УСАИД или Владата на САД. За повеќе информации за работата на УСАИД во Македонија, ве молиме посетете ги веб-страницата (http://macedonia.usaid.gov) и Фејсбук-страницата на УСАИД (www.facebook.com/USAIDMacedonia).
ИНФОГРАФИК
ВИСТИНИТОСТ
има факти
неточни наводи
неверодостојни наводи
ИЗВОРИ НА ИНФОРМАЦИИ
има евидентирани извори
неофицијални, анонимни
не може да се утврди
еднострани
СЕОПФАТНОСТ
несеопфатнo
ПРИСТРАСНОСТ
не може да се утврди
лажни информации
Не може да се утврди
КОМЕНТИРАЊЕ
има коментаторски елементи
интегрирано со фактите
ПЛАГИЈАТ
не може да се одреди
ненаведен автор, наведен извор без линк
КВАЛИТЕТ НА НАСЛОВОТ
дезинформира
некреативен
сензационален
несоодветен
тенденциозен
ФОТОГРАФИЈА
има
соодветна
ни манипулира ни информира - ставена е само како илустрација
ненаведен автор(извор)
ГОВОР НА ОМРАЗА
нема навредлив говор
нема говор на омраза
не потикнува на насилство
не дискриминира
УРЕДЕН ЗА ВЕБ
читлив
не апликативно
нема контекстуални линкови
делумно стилски уреден
неповрзан со тагови