„Врамување“ на премиерот во светло на позитивен настан
Објавено во Рецензии
on 6 - 07 - 2015 Автор: Владимир Мирчески
[Рецензија: ФФМ: Суперкупот ќе ја промовира Македонија во светот, имавме апсолутна поддршка од Владата и државните институции]
„Пронајдете го натрапникот“ – така би го нарекол овој материјал. Имаме релативно коректен текст, кој, севкупно гледано, губи, и тоа исклучително, само поради еден аспект, а тоа е употребената фотографија. Некој ќе рече малку е само поради тоа целиот производ да биде лошо оценет. Јас на тоа ќе одговорам: „Погледнете ја фотографијата и сè ќе ви стане јасно“.
Линк до оригиналниот напис: ФФМ: Суперкупот ќе ја промовира Македонија во светот, имавме апсолутна поддршка од Владата и државните институции
Датум и време на објавување: 30.06.2015, 15:36
Датум на рецензирање: 02.07.2015
Рецензент: Владимир Мирчески
ПРОНАЈДЕТЕ ГО НАТРАПНИКОТ!
Ова е пример за тоа како целиот труд паѓа во вода поради лошо избрана и пласирана фотографија. Навистина не знам што се барало да се чепка во фотоархивата и да се извлече слика која нема врска со темата што се обработува во написот? Хм, но дали навистина е така, дали е превид, брзање? Не би рекол. Имаме јасна намера и цел од еден исклучително позитивен настан да се направи и политичко-партиска реклама. Како поинаку би се аргументирало мешањето на премиерот таму каде што не му е место. Внимавајте, Скопје ја добива организацијата на Суперкупот на УЕФА за 2017 година и не само што за илустрација го добиваме стадионот каде ќе се одржи натпреварот, туку и првиот човек на Владата како од претседателот на ФФМ добива фудбалски дрес со неговото име. Прво, станува збор за бајата фотографија, второ што, пак, премиерот во конкретниот случај има врска со УЕФА и со фудбалот? Никаква. Во текстот никаде и не се споменува неговото име и оттука дилемата, или нелогичноста, зошто со таква фотографија да се „зачини“ текстот. Можеби ако се каже „Влада“ се мисли само на нејзиниот шеф? Ок, во написот се цитира изјавата на претседателот на ФФМ, ама, па, се морало ли, по секоја цена, да се стави слика од него и од премиерот? Како да нема Илчо Ѓорѓиоски други фотографии во својство на претседател на федерацијата. Во новинарството подолг период се води дебата за (зло)употребата на дигиталното време од политичарите. Еве еден сегмент од интересен текст на таа тема (примерот е од Канада):
„Во дигиталното време новинарите стануваат поподложни на „спакуваните“ видувања на политичарите кои надлежните за фотографиите ги туркаат во обид за заобиколување или влијание врз меинстрим-медиумите… Овие фотографии се наменети за врамување на субјектот во позитивно светло и за промовирање на стратешки имиџ.“
Токму тоа го имаме во овој случај. Обид за т.н. „врамување“ на премиерот во светло на позитивниот настан – добивање на организацијата на Суперкупот 2017. Потврда дека навистина се работело за политички фотореклама. Некои паметни од ова одамна направиле добар бизнис, па дури и упатства како тоа да се стори. Ако ова некому не му е доволен аргумент, ќе понудиме уште еден, секако од новинарски аспект, аргумент дека материјалов е „местенка“. Насловната конструкција јасно ја исцртува нишката-водилка по која некој одел при креирањето и при визуелизрањето на продуктот. Од целите два, и тоа доста долги, пасуса, цитати на претседателот на ФФМ, во насловот место, секако, нашла и неговата благодарност до Владата:
„ФФМ: Суперкупот ќе ја промовира Македонија во светот, имавме апсолутна поддршка од Владата и државните институции“
Сметам дека целото пакување, пред сè, со фото-илустрацијата, е во колизија со сегменти од Кодексот на новинари:
Новинарот мора да обезбеди професионална дистанца од политичките субјекти – член 14.
Што повеќе да се каже. Навистина, ако се може „дури и од фрижидер да ни излезе ликот на премиерот“.
Оваа рецензија е изработена во рамките на Проектот на УСАИД за зајакнување на медиумите во Македонија – Компонента Сервис за проверка на факти од медиумите, имплементирана од Метаморфозис. Рецензијата e овозможенa сo поддршка на Американската агенција за меѓународен развој (УСАИД). Содржината на рецензијата е одговорност на авторот и не ги одразува ставовите на Метаморфозис, УСАИД или Владата на САД. За повеќе информации за работата на УСАИД во Македонија, ве молиме посетете ги веб-страницата (http://macedonia.usaid.gov) и Фејсбук-страницата на УСАИД (www.facebook.com/USAIDMacedonia).
ИНФОГРАФИК
ВИСТИНИТОСТ
има факти
точни наводи
веродостојни наводи
ИЗВОРИ НА ИНФОРМАЦИИ
има евидентирани извори
официјални
релевантни
1 извор
СЕОПФАТНОСТ
ПРИСТРАСНОСТ
целосно прикажува вистина
делумно
нема лажни информации
наклонетост
политичка пристрасност
КОМЕНТИРАЊЕ
нема коментаторски елементи
ПЛАГИЈАТ
не може да се одреди
ненаведен автор
КВАЛИТЕТ НА НАСЛОВОТ
да, но со тенденција
некреативен
несензационален
има одредена тенденција
ФОТОГРАФИЈА
има
несоодветна
манипулира
ненаведен автор(извор)
ГОВОР НА ОМРАЗА
нема навредлив говор
нема говор на омраза
не потикнува на насилство
не дискриминира
УРЕДЕН ЗА ВЕБ
средно читлив
солидни мултимедијални елементи
нема контекстуални линкови
делумно стилски уреден
неповрзан со тагови