Хаотична монтажа на „атракции“
Објавено во Рецензии
on 18 - 05 - 2016 Автор: Љубомир Костовски[Рецензија: ГРЧЕВ ВО ШОПИНГ АКЦИЈА: Човекот кој ја негира Македонската нација, купува креч и бои за молеро-фарбарската револуција!]
Врзувањето на одредени личности за „Шарената револуција“ се чини e мода во некои наши пишувани и снимени прилози. Во случајот се работи за архитектот Мирослав Грчев, кој, наводно, е фатен како купува боја, која потоа им служи на демонстрантите во Скопје да бојосуваат сегменти од проектот „Скопје 2014“. Еминентен архитект и „уништувачки акции“ врз градби! Каков спој!
Линк до оригиналниот напис: ГРЧЕВ ВО ШОПИНГ АКЦИЈА: Човекот кој ја негира Македонската нација, купува креч и бои за молеро-фарбарската револуција
Датум и време на објавување: 10.05.2016
Датум на рецензирање: 17.05.2016
Рецензент: Љубомир Костовски
ВЕСТА ДА ЈА БАРАШ СО „БОРИНА“
„Таканаречената молеро-фарбарска „револуција“ од ден во ден ја губи силата, која и онака ја црпеше од луѓето кои важат за дно на Македонското општество, на кои единствена причина за живот им е уништувањето и нагрдувањето на она што ги опкружува. Ваквиот нагон на овие луѓе произлегува од нивната омраза најпрво кон самите себеси, а ги мразат сите и секого. Таков е и примерот со Мирослав Грчев, човекот кој за Македонската историја, нација и култура зборуваше дека се вештачки, измислени, направени како експеримент на Титова Југославија“.
Написот не е работен со некаков логичен селективен метод, кој треба да го докаже она што го читаме во предолгиот наслов, туку претставува нафрлување, во кое изнесеното треба едноставно да се прифати „здраво за готово“.
Да одиме по ред – во текстот е уфрлен видеозапис од интервју на Грчев за некоја бугарска ТВ-екипа, при што намерно не е даден линк кон емисијата и изјавата, од која е земено само парче. Веројатно, за да не биде евентуално „заведен“ опсерваторот на прилогот кој го рецензираме или да не одгледаме една цела сторија за нас и за тоа како нè гледаат од соседството!
Но, и од тоа многу селективно парче од интервјуто (што се вели имаме класично истргнување од контекст), е јасно дека Грчев не говори за идентитетот на Македонија и на Македонците како за смешни и комични, што се тврди од авторот на прилогот, туку за идентитетот во палеолитот и во праисторијата, што е навистина карикатурално од каков било аспект гледано.
Тезата од насловот ја нема образложено посебно во прилогот, „поткрепена“ е со една фотографија која е прилично нејасна и не би можело да се тврди дека е продавница за боја (наликува на маркет), а уште помалку дека е тоа споменатиот Грчев. Впрочем, и да е, да земеме условно, можеби архитектот купува продукти (па и шеќер и сол, на пример) за дома?! Скриената камера и непрепознатливоста служат како подметнување, а не како доказ.
Делото од текстот каде се омаловажува кариерата на Грчев не треба да се коментира. Ако не е релевантен како стручњак, зошто тогаш боде очи!
Стилот, уредувањето и формата на текстот се комплетна „турлитава“ и тешко дека би поминал и во некаков ѕиден весник. Класична подметнувачка сторија, како дел од новиот примитивен жолт журнализам, каде коментарот е подолг од самата вест. А и веста треба да ја бараш „со борина“.
Оваа рецензија е изработена во рамките на Проектот на УСАИД за зајакнување на медиумите во Македонија – Компонента Сервис за проверка на факти од медиумите, имплементирана од Метаморфозис. Рецензијата e овозможенa сo поддршка на Американската агенција за меѓународен развој (УСАИД). Содржината на рецензијата е одговорност на авторот и не ги одразува ставовите на Метаморфозис, УСАИД или Владата на САД. За повеќе информации за работата на УСАИД во Македонија, ве молиме посетете ги веб-страницата (http://macedonia.usaid.gov) и Фејсбук-страницата на УСАИД (www.facebook.com/USAIDMacedonia).
ИНФОГРАФИК
ВИСТИНИТОСТ
нема факти
не може да се утврди веродостојноста на наводите
ИЗВОРИ НА ИНФОРМАЦИИ
има евидентирани извори
официјални, анонимни
релевантни, нерелевантни
2 извори
еднострани
СЕОПФАТНОСТ
несеопфатнo
прикриени информации
ПРИСТРАСНОСТ
не може да се утврди
извртување на вистина (спин)
не може да се утврди
наклонетост
политичка пристрасност
КОМЕНТИРАЊЕ
има коментаторски елементи
интегрирано со фактите
ПЛАГИЈАТ
оригинално дело
ненаведен автор
КВАЛИТЕТ НА НАСЛОВОТ
дезинформира
некреативен
сензационален
несоодветен
тенденциозен
ФОТОГРАФИЈА
има
несоодветна
манипулира
ненаведен автор(извор)
ГОВОР НА ОМРАЗА
навредлив говор
нема говор на омраза
не потикнува на насилство
не дискриминира
политичка дискриминација,
УРЕДЕН ЗА ВЕБ
средно читлив
неквалитетни мултимедијални елементи
има контекстуални линкови
делумно стилски уреден
неповрзан со тагови